Alla inlägg under april 2009

Av Camilla Henriksson Poblete - 30 april 2009 08:15

hej där!  låt mig börja med gårdagens händelser hjäp säger ja!!

d börja me att ja va uppe me antonie o jonte va ute på gården o lekte som vanligt me alla kompisar... sedan kommer dom uppspringandes o e liiiivrädda rent utsagt då d tydligen finns en gubbe i samma port som jontes kompis... nån hade råkad plinga på hans dörr o trodde d va t kompisen .. o gubben fick spelet o börja hota han me att han skulle få se sin sista dag o han skulle komma in t honom o få se deras kompis osv... sedan hade han tydligen kommit ut på gården o små jagat barnen så jonte o hans kompis hade sprungit in i en annan port o sprungit längst ner i trappen o stått där ett bra tag för dom våga inte gå upp... sen alla fall så sa ja t jonte att bry er inte om honom... så dom gick ut igen o ja tog en sväng ner t mina,.. o d blev ett jäääkla springande dit me massa info om gubben som inte gav sig.. o till slut va han ute efter barnen igen o ja såg hur rädd jonte va ... o en annan mamma hade fått gå ut för o va me barnen på gården men hon vågade sig inte upp sj t gubben man vet ju aldrig va d e för typ... men så rädd som jonte va o orolig ..så kände ja att d va nog när han va ute efter barnen för andra gången .. herre gud dom ska ju kunna va trygga på sin egen gård... så ja går ut o går mot hans port för ja tänkte prata me han.. men då har idioten ställt sig i en annan port o står o spanar på barnen.. sen kommer han ut springandes o skriker t barnen alla möjliga otäcka saker.. så ja går fram o frågar vad d e som händer o varför han skriker på barnen .., o ja lovar gubben va ju gaaalen... han sa att barnen inte skulle va där o leka.. men hallå d e ju för fan en lekpark... så ja sa till han att barnen får leka där hur mycket dom vill... o att han skulle sluta o skrika på barnen att dom blev rädda... o han mena på att dom ska inte leka på asfalten men vissa barn åkte inlines ..ska dom åka på gräset kanske !!!  sen fråga ja han om barnen hade gjort honom nått kanske tjuvringt på hans dörr lr sagt dumma saker men nej nej ingenting hade dom gjort dom skulle bara väck enligt honom.. så ja sa till han att låta dom va annars ringer vi polisen! o då skratta han mig rakt i ansiktet o peka på mig o gick in i porten.. fy så otäck människa!!! sedan stog han i förnstret o peka t barnen att dom skulle komma till han jäävla idiot!´men  kvällen kom o jonte skulle sova.. o ja hade lovat o läsa för han vilket ja gjorde.. o när ja gick ut ur hans rum så sa han till mig .. mamma ja ska sova nu o inte tänka på den där gubben.. o efter två timmar så hör ja jonte roppa på mig... o han e heeelt förstörd.. svettig o hade kramper i magen o gråter för han har då legat o tänkt på den jääävla gubben ..o fått han o bli så rädd att han inte ens kunde sova... han ville komma os ova mellan mig o cristo.. men ja låg inne hos han tills han somna.. stackarn han va helt förstörd .. han fråga till o me om ja kunde lämna han o hämta han från skolan... stackarn !! o imorse när han vakna så d första han sa va .. kan du titta på mig i fönstret när ja går t skolan ... o då förklara ja att gubben kommer nog inte störa er barn mer.., d blev nog bara lite för mycket för han igår... han har ju aldrig visat sig innan... så han gick lungt den biten som ja titta på han från fönstret.. sen ser ja hur han kuuuutar iväg runt hörnet.. hoppas han låter barnen va idag annars blire o koppla in polisen!!


så går vi t grabb nr två da.. när ja äntligen hade fått jonte o somna igår så börja självklart antonie att skrika efter mat så d vart inget sova då heller för mig... när han hade ätit så la ja han i hans säng o han sov tills kl 01.40 i sin säng.. sen va d bara att gu upp o göra mat igen... efter d vägra han att somna ... han va hur pigg som helst... ja pröva me allt.. lägga han i hans säng o vagga sängen d gick inte.. pröva lägga han hos mig d gick inte heller.. gick omkring o vagga på han d gick inte heller... så till slut gick ja upp me han o börja glo på tv.. o då va kl redan 03.40titta lite på mtv la han i bröstet för då brukar han bli lugn o då däcka han äntligen... sen sov vi en timma o så skulle han ha mat igen för då hade d gått tre timmar... hjääälp säger ja... hopp så alla fall upp igen o göra mat... men han ville inte äta så han somna om o vakna jälvklart vid 6 o va jätte hungrig.. men då va ja heeelt döööd så ja väckte cristo så han fick gå upp o göra mat.. o han mata han oxå så ja kunde sovas den sista timman innan ja skulle upp me jonte... guuud ahhahaah o nu på morronen efter att ha skrivit i bloggen tänkte ja få mig lite vila men neeej daaa.. nu vakna min lilla kille så ja ska mysa lite me han tills han somnar om så ja kan vila mig lite sen...


senare idag ska vi t mamma o grilla myyyysiiiit mormor morfar, erlig o sollan o min moster o hennes två tjejer kommer me ska bli skoj! alla fall nu ska ja ge han lite mat!


här har ni lite bilder me :) äntligen va hahaha ha en super bra dag i solen !

Av Camilla Henriksson Poblete - 29 april 2009 10:01

måste bara skriva ett till inlägg ..ett skämt ja fick t min tele igår.. kan inte sluta skratta när ja läser den.. o varje gång ja tänker på den så garvar ja ihjäl mig ahahha


polisen meddelar att man har gripit några av Usama Bin Ladens släktingar. d personer som nu sitter i säkert förvar e Usamas mor Marme Laden och hans två bröder Choko Laden och Remu Laden. i lördags kväll  tillfångatogs även hans syster Pina co Laden. man spanar nu efter hans kusin Sal Laden !!!



hahahahha så jääkla klockren ja tror ja döööör!!! hoppas ni me fick er ett gott skratt!!

Av Camilla Henriksson Poblete - 29 april 2009 07:34

gomorron alla!!   inatt fick ja sova 3 hela timmar sj ...antonie låg i sin säng weeiiiii  från 03.-06 :D tror ni d va skönt lr heheh.. han har bara kunnar sova på natten i mina armar så nån bra sömn har d ju inte vart dom senaste veckorna hehehe  ja försökte lägga han i hans säng efter hans mål vid 6 men neeeej daa då hade han vart borta fårn mig för länge o protestera direkt hehe så d va bara o plocka upp han om ja ville sova den sista timman innan ja skulle upp me jonte .. o nu ligger han o sover så skönt på min plats i min säng medans ja o jonte sitter här o kollar tv o äter frukost!


idag ska d bli 22 grader o hel sol :D hoppas hoppas d e ju så underbart när solen tittar fram alla blir verkligen på gott humör o man får en massa possetiv energi!! ska nog ta en promenad om lilleman tillåter.. han gillar inte sin vagn särskillt mycket.. d går bara lägga ner han om han precis har ätit o somnat efter d... lilleman har redan stark vilja... o d e ju inte så kul kanske o gå ut o han ska bara skrika o va ledsen... men anledningen till att han blir så här e för han har ont i magen.. så han blir så orolig när man lägger ner han.. men våran bvc rekomendera såna bra droppar som vi har börjat me.. o han låg ju sj i natt i tre timmar så lite har dom nog börjat hjälpa :D hoppas d blir ännu bättre snart :)


nej nu ska ja va lite social mot min stora kille innan han drar iväg t skolan..


ha en trevlig dag ska försöka ladda upp bilder senare under dagen beror som sagt igen på min syster om hon e inloggad o kan skicka bilderna hehehe...  ha d super puuuuuusss

Av Camilla Henriksson Poblete - 28 april 2009 13:10

hallå hallå :)


igår va ja o cristo på bvc me lilleman o han hade vuxit :D vägde hela 3700g o va nu 51 cm :) heheh sedan kom min syster jenny o hennes charmtroll john... men dom fick åka hem lika fort för john va jätte gnällig o hurll sig på örat hela tiden så vi misstänkte att d kanske va öroninflamation,  dom hade tydligen vart hos läkaren senare under dan o d va öroninflamation stackars liten inte undra på att han va så ledsen .. d e nog d värsta man kan ha ..d gör ju så¨förbannat ont !! men nu hade han fått medecin som tur e!


senare åkte ja o mina t willys för o handla lite... o lilla nicole bara skrek o skrek så d gjorde ont i hjärtat på en... hon hade fått två sprutor så hon va helt förstörd... o min lilla prins bara låg o sov hehehe !


idag vet ja ine vad som händer... antonie ligger här brevid mig i sin babysitter o sover o cristo rensar balkongen ehhehe... blir ju lätt att man kastar ut påsar me reklam o kartong osv när man måste gå en mil för att slänga d... men nu försvinner skiten!

jonte e i skolan väntar på att han sak komma hem så vi kan bada antonie.. ja lova att han skulle få vara me o hjälpa till .. sen blire väl o laga lite mat ...


nej nu ska ja gå o slänga in en tvätt innan min lilla pojke vaknar!


här e dagens låt som går i varv här ..så jääääkla braaa!!!!

kunde tyvärr inte hitta videon men detta duger bra d e ju trotts allt låten man vill höra o d e heller inte hela :( men nästan :)

alla fall ha en trevlig dag ...ska försöka ladda upp lite nya bilder sen om min syster hinner ´skicka dom :) bye bye


lyssna o njut!!



Av Camilla Henriksson Poblete - 25 april 2009 14:05

halloj där!!


just nu befinner ja mig hos min stora syster o hennes man på kalaaaas :D båda två har fyllt år så nu e vi här o firar till d lite me varm smörgåstårta mums :)

sedan ska ja o mina två vackra barn ta oss t navesta till nästa kalas då min kusins son jeremy fyller år så då blire chilenskt barnkalas .. me massa gott gott yiiippiiii !!! tyvärr kan inte min underbara sambo komma me oss för han måste jobba .. stackar börja sju imorse o slutar t stägning ...

känns jätte konstigt att han inte e me oss... han har ju vart hemma o varit pappa ledig sedan antonie föddes så nu känns d hel skumt att va själv me barnen ... saknar han redan ju :(


nähä nu e d matdaggs o nu måste ja släppa datan skriver kanske mer ikväll om datan e fixad... tog me den hit så syrrans man ska fixa den hoppas den blir bra nu!!


ha en trevlig lördag i soooooolen :D puss puss

Av Camilla Henriksson Poblete - 23 april 2009 20:01

hej hej alla!!! äntligen e man frisk :) men trött som bara den.. blir ju lätt så när man har en liten som håller en vaken om nätterna eheehhe idag fick vi t baka datan som vi hade lämnat in t mitt förra jobb... men tror ni den blev nått bättre ääääh neeeeeeeeeeeeeeeej *ARG* inget funkar ingen msn går inte höra nått ,,, går inte komma in på fb ja blir cp.. tur att min blogg funkar så ja kan skriva av mig haha... idag va ja en snabbis på stan o köpte två mössor en body o ett par super sötas byxor t antonie för hans pengar som han vann när han föddes :) blev en star wars body o ett par svarta "hip hop"  byxor i stl 56 så han kan ha dom nästa månad när han har växt till sig lite :) jonte fick me ett linne me en drake på .. som passar t många av hans shorts som ja har köpt t sommarn :) alla fall va även nere på försäkringskassan me cristo när jonte va i skolan o fixade me bostadsbidraget o även hans pappa dagar som han tagit ... så d har vart en hel del promenerande idag hjälp! mina ben o fötter värker kan ja säga... har ju fortfarande mycket vatten kvar så d värker på rätt bra när ja går mycket ,, men snart e d me borta får vi hoppas ;)


idag kom även nån man från elektolux o fixa våran diskmaskin som balla ur o inte ville stängas blää men nu e den lagad :)


dagen har varit tuff ... känner hur min nacke värker då min lilla son har vart vaken o varit super ledsen nästan hela dan för han har haft så ont i magen stackars liten.. så kan man inte hjälpa dom ... o min stora pojke har ja inte sätt mycket av idag :( först skola sen åkte ja t stan o då va han me cristo o när ja kom hem så tog d inte lång tid förns han drog ut o lekte... hehe men hellre att han e ute o rör på sig o får frisk luft än att han ska sitta inne o glo när d e så himla fint väder ute... men han älskar att va ute så d e bara bra :) synd bara att han e skiiiit sur just nu för han inte gjort sin sista läxa.. som ja bad han göra... o då blev d ett jäkla tjurande .. o han vill inte leva o han hatar sitt liv .. hehe barn e bra roliga så fort d inte går som dom vill men tur att d går över snabbt!! nu ska ja försöka få han på bra humör igne så han somnar lungt o tryggt :) god natt alla håll tummarna på att ja kan få lite sömn !!! puuuusssssar

Av Camilla Henriksson Poblete - 20 april 2009 19:29

hej där.... idag vakna ja o mådde super bra o sa t cristo att vi kunde gå t bvc me antonie ...så d gjor de vi o han hade gått upp till 3430g :) längden va lite knas ehehe hon fick den först t 49 cm men han va ju 51 när han föddes haha så hon gjorde om d o fick d till 50,2 o förklara att förmodligen va han lite  svullen om huvvet när han föddes... så han va kortare än va vi trodde heheh ... han va alla fall super duktig min lilla prins... han låg på kurvan under normal kurvan för pojkar men hon sa att d va okej så länge han följer sin kurva i uppgång osv o d gör han ju :)


alla fall så tog vi en promenad hemmåt o satt o dega.. sedan kände ja hur trött ja började bli o då antonie redan låg o sov i mina armar så gick ja in o la mig en stund i sängen .. vakna av frossa igen o kolla tempern o såg att den höga febern va t baka o ja hade så ont i huvvet .. sedan kom jonte in efter all lek ute på gården o e jätte gnällig o har ont i nacken o benen o fryser som bara den... så nu vet ja vad som e på g för han me... stackars.. o cristo gick o la sig när ja väl gick upp för han hade sprängningshuvudvärk... så typiskt att vi alla ska må dåligt samtidigt ... ska bli intresant o se hur natten kommer att se ut hjäälp  säger ja om cristo o jonte me åker på denna feber som ja har...


nähä nu gnäller min lilla bebis .. o d luktar lite små skumt i blöjan på han hehe så dags o göra lite nytta medans man har lite kraft


ha en trevlig kväll kraaaamar på alla .. o hoppas att ni förblir friska :)

Av Camilla Henriksson Poblete - 19 april 2009 18:40

febern e fortfarande inte borta :( åkte på otäcka feberkramper förut fy va obehagligt!! låg under ett tjockt täcke två filtar ett tjockt överkast byxor o hela kittet o ändå skaka ja som aldrig förr... skaka så dant av frossa att d börja krampa i benen o armarna på mig ... tog tempern o hade 40.2 inte konstigt att ja krampa lyckades till slut somna .. o vakna ca två timmar senare av att cristo kom in o ja va dyyyng sur... men söt som han e så hämta han en blöt handduk o la i mitt ansikte,,, ja va så varm att d kom varm ånga från sängen helt sjukt! har fortfarande feber men nu har den sjunkit t 39,5 o har legat på d i nån timma nu... dne vill inte sjunka mer än så... hoppas bara d ger sig t natten.... finns inget värre än att vakna mitt i natten o känna sig febrig uuush ... just nu sitter ja i soffan o degar antonie ligger i sin babysitter o snuttar på sin nya napp så sööööt... o jonte sitter här brevid mig o käkar satsumas o kollar på disney...


imorn skulle vi gå på första bvc besöket men får ringa o ställa in den då ja inte e bra alls.... :( ville ju väga o mäta lilleman för o se hur han har växt dessa tio dagar :) men hoppas på o få en tid snabbt !! nej nu ska ja gå o hämta mig en satsumas o föröska få i mig den... har inte lyckats få i mig mycket under dagen... o d gör ju inte en starkare direkt... alla fall skriver mer imorn puss o kram på er

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards