Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla Henriksson Poblete - 28 februari 2009 16:33

Ja hitta denna skrift på teresias blogg o har väldigt tråkigt just nu så då passar d ju sig att fylla i svaren om mig o min älskling!


Jag och min parter:

Vad heter ni?

Camilla & Cristo

Har ni några smeknamn på varandra?
Älskling, guagua, luli, leli, mest han som sätter dessa smeknamn på mi hehe.

Hur träffades ni?
hahah internet!! tur att internet finns :)

Hur länge har ni varit tillsammans?
Sen December 2005

Är ni förlovade?
Ja sedan den 22/12-07

Bor ni ihop?
japps

Har ni barn?
ja har jonathan sedan tidigare men han ser ju honom som sin egna son! o så har vi ju lilla Antonie som tittar ut om några veckor :)

Har båda körkort?
Nopp men snart :P

Kommer du ihåg er första kyss?
SJÄLVKLART!!!!!!

Vem sa "JAG ÄLSKAR DIG" först?
Cristo thiihiii

Vem är äldst?
Haha ja e ett år äldre

Vilka stjärntecken är ni?
Ja=tvilling cristo=skytten vilket även i mina horoskåpsböcker säger att bättre matchning kan en tvilling inte hitta ..så d e ju bra ahha :P


Vem fyller först på året?
MOI juniiii cristo november

Vem är längst?
hahah alla som känner mig vet hur liten ja e... så aa cristo vinner nog den kraftigt ahahah

Vem sjunger bäst?
öööh ahhaha ingen kommentar!

Håller ni handen på stan?
jo d gör vi faktiskt när ja tänker efter om inte i handen så i armen lr på nått sätt ..

Kände ni varandra innan ni blev ihop?
ja d gjorde vi.. prata me varandra typ varje dag i ett år innan vi blev ett par!

Vad har ni gemensamt?
VÅRAN FINA KÄRLEK TILL VARANDRA!!!!  o mycket mer självklart! 

Blev du kär vid första ögonkastet?
när vi först prata så va d på vänskaplig nivå o inget anant.. men när vi träffades så sa d bara klick :) kunde inte slita blickarna från varandra :) hahaa nu pirrar d ju i magen när ja skriver om d ahhaha

Har ni någon speciell låt?
aaa vi har några st som e "våra" låtar ehhe d har nog alla par.


Har ni stora framtidsplaner?
Ja verkligen!  fler barn ja vill dock ha ett barn till men cristo tror ja vill ploppa ungar i hela mitt liv ahah han vill nämnligen ha 3 till hjäälp.. tack men nej tack hehe sen vill vi ju gifta oss me men inte än... kostar ju en hel del.. cristo vill ha ett stort bröllop så d blir o spara myyycket pengar innan ni ser mig i en vit klänning :)

Har ni gråtit i varandras armar?
jo vi har vist d .. men inget ja skriver mer om!

Har ni vart  utomlands tillsammans?
jupp vi tog en tripp till cypern!

Vilket är ert bästa minne?
oj oj vi har för många fina minnen för att kunna välja ut just ett :)

Vem lagar mat bäst?
HALLÅÅÅÅ JAAAAG!!  fast cristo gör jäkla god kyckling :)

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
hmm degar, myser, pratar om allt o inget tar hand om hemmet osv

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
De e klart!

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?
jupps han i sthlm o ja norrpan

Blir du lätt svartsjuk?
vi e båda lite svartsjuka men till en viss gräns o d e bara ett bevis på att man bryr sig om varandra o d e ju lite charmigt oxå men som sagt man måste veta vart gränsen går och vi vet vart vi har varnadra!

Ringer eller SMS.ar ni mest?
Ringer för ja hatar att smsa me min tele men d e klart att vi skickar gull sms titt som tätt :P myyysigt att fortfarande får ett kärleks sms efter tre långa år.. ja smälter lika mycket varje gång :)

Brukar någon av er prata i sömnen?
hahahahha jaaaa pratar jääkligt mycket i sömnen har gjort sen ja va liten .. cristo gör bara konstiga saker i sömnen ahahhahah asg!!!!


så d va lite info om oss hoppas ja roa nån me denna info hehe .. nu ska ja försöka få tag på min storasyster ha en fortsatt trevlig lördag :)

??

Av Camilla Henriksson Poblete - 28 februari 2009 10:31

denna blogg börjar irritera mig mer o mer.. den tar bort mina inlägg o andra dagen e inläggen tillbaka utan att ja ens rört nått hmm skumt ! men ja orkar inte ta tag i en ny blogg fast ja jätte gärna vill hehehe...


alla fall har nyss suttit o gråtit som ett litet barn här i soffan .. kolla på ugly betty o ja lovar att detta avsnitt va ju hemskt lr så e ja bara väldigt gravid o där me känslig hahha gråt blev d alla fall !!


igår va min älskling o tatuera sig den blev super fiiin ... ja som många vet döööööör för tatueringar .. hoppas han skaffar många många fler :p d e ju så nice! sj har ja ju 9 st o fler blire.. o nu tänker alla men gud hon kommer se ut som ett klotterplank o hit o dit d e inte snyggt me för många på en tjej osv.. men vet ni vad.. JA SKIIIIITER IIIIIII d e min kropp o min passion o ja väljer dom noga...o dom som tycker så kan knipa igen o d e ingen som har bett er att titta !! ja går ju inte o talar om för folk att tex sluta o köpa skor om man har d som en passion lixom!!!  alla fall så ligger tatueringar varmt om hjärtat på mig haha måste ha fått d från min kära pappa som har ja vet inte hur många!! nähäpp slut skrivet om tatoos  :)


igår kom lille william på besök ( jontes kusin) han stanna här under natten o sa nu  på morronen att han vill stanna tills imorn så ja får väl ta o ringa hans mamma o fråga om lov heheh ... jonte o han leker så bra! just nu sitter dom o spelar guitarre hero så ja fassna i datan lite :)


i kväll e d melodifestivalen o Next 3 från norrköping ska tävla .. har inte en aning om hur deras bidrag låter men hoppas på att dom kommer me nått bra! får hålla tummarna för dom :)


ja hopp nu ska ja väl ta o försöka få upp min älskling som ligger o sover!

ska in o pussa lite på han .. d e nog d finaste sättet att vakna upp på .. me sin älskade som pussar på en .. ooh mysigt... ja vaknar dock inte utav d på morronen då ja e uppe så tidigt jämt... men däremot har han en tendens av att pussa på mig innan han lägger sig då ja alltid somnar tidigt nu när ja e graaaviiiiiiid ... som ja även hoppas att inte varar allt för länge till hehehe.. :) nu e d inte långt kvar ... 3 lr 4 veckor kvar beroende på vilket ultra som va rätt hjääälp... nu börjar nervositeten äta upp mig innifrån tänker på d hela tiden... d e så otäckt.. för denna gång vet ja ju vad ja ska få gå igenom o d e heeemskt får världens ångest när ja tänker på att ja ska föda snart... ush !!! önska man kunde trycka på en knapp så va allt klart smärtfritt o fint ehehhe.. men så e d ju tyvärr inte! sen önskar ja att nån någon gång uppfinner nått som gör att en man kan uppleva denna underbara men hemska smärta som vi får under värkar o förlossningen!  ja säger så här.. ja e livrädd.. ja får panik .. då d verkligen känns som om man ska dö av smärta.. men som sedan bara försvinner bort på två s när ditt lilla underverk ligger i dina armar.. så himla rubbat att denna hemska upplevelsen  även  kan bli den finaste o häftigaste upplevelsen en kvinna kan få uppleva.. visst e d konstigt!! alla som har fött vet vad ja menar! d går lixom inte förklara riktigt o ja vet även att en som inte har upplevt detta inte riktigt kan förstå förns hon själv e där... alla fall... nu ska ja ta mina tankar o väcka min bäjb! o titta lite på hans tatoo :)


ha en trevlig lördag me massa gooodis o käääärlek puss o kram





Av Camilla Henriksson Poblete - 25 februari 2009 07:34

hallå hallå!

ska börja me att skriva om mitt besök hos läkaren! d va i måndags då min barnmorska tyckte att ja skulle träffa en läkare då ja har konstanta värkar som ej försvinner, så när ja kom upp t sjukan fick ja ligga me en kurva för femtielfte gången typ o dom mätte mina värkar o Antonies hjärtslag, han mådde super bra i magen men mina värkar kom som sagt titt som tätt så läkaren valde att göra undersökning på mig ,och ja fick ju då äran o se lilla plutten igen på ultra :) alla fall så besluta hon sig för att ge mig cortison tableetter som i vanliga fall ska lindra värkarna ... men hon trodde inte d skulle hjälpa  då ja har gått så långt i graviditeten o dom kommer så tätt men ja fick göra ett försök till att ta dom på natt tid då d inte e lika kraftigt då, ja kan säga så här.. första natten va underbar ja hade inte en enda värk,,, vakna bara av d vanliga toa besök o vändningar osv men inga värkar o d va så skööööönt!!!! så ja tänkte att äntligen ska ja få sova.. men icke!!!!!! i natt vakna ja av ja vet inte hur många värkar o ja kunde inte röra mig.. så ja hade nog bara en natt av ren tur sist! läkaren sa även att ja löper en stor risk att föda när som helst då jonte bestämde sig för att titta ut i vecka 35. o min kropp e nog inställd på att inte gå en full graviditet typ nått sånt,,, så nu e man ju lite smått nervös.. vill ju bli av me dessa besvär men vill ju ändå att han ska stanna i magen så länge han kan för o slippa att bo på sjukan me slangar o kuvös osv  som jonte fick göra d va inte kul!!! o nu när man dessutom har jonte hemma som ska koncentrera sig på skola osv. så ni alla får hålla tummarna att han stannar i alla fall 2 - 3 v till . sen e han varmt välkommen :)


igår va vi hos mamma på fika :) d va ju semle dagen igår .. så mamma hade köpt en semletårta som dom bjöd på sen stanna vi även på middag skönt o slippa att laga mat ibland! 


nej nu ska ja försöka skynda mig lite .. ska ner t försäkringskassan när dom öppnar för o lämna in mina sista papper ang föräldrarpenning... så nu gott folk så ska ja röra mig bort från datan... ha en bra dag kram

Av Camilla Henriksson Poblete - 23 februari 2009 08:36

blääää säger ja för nätter utan sömn!!!  gick o la mig halv 8 igår me jonathan för ja hade sån viiidrig halsbränna så d kändes som om ja skulle kvävas o spy så fort ja hosta ... kunde inte somna då heller för min vilding var som vildast för ja ville sova själklvart ... o när väl han hade lugnat sig i magen så kom min kära sambo hem från jobbet o förde en massa liv.. han gjorde nog inte d igentligen utan d va nog bara ja som va överkänslig mot ljud just då för ja så gärna ville somna... o när han väl blev tyst.. jo va händer då... då sätter en jäkla snöskoter igång för o skotta snö hallååååå d borde för fan va fröbjudet o skotta snö så sent på en söndag kväll när barn ska sova för o gå upp t skolan dan efter o folk ska jobba.. o folk kan ju va gravida me  o behöver sin sömn :P  alla fall ja låg o lyssna på den jäkla snöskotern till kl 23 nått o tårarna bara rann på mig för ja va så frustrerad över att inte kunna få sova ...sen när väl den la av så va d dags för toa besök ... gud säger ja bara... ska bli så skönt o bli av me denna mage o denna smärta snart.. o bara kunna ta sig upp ur sängen utan att nästan börja tjuta av smärta... lr att bara få vända sig om i sängen utan att d ska ta tio min o man ska bli super anfådd ush o fy. men all denna smärta o o detta helvete me kroppen lönar sig i slutändan me en liten mysig krabat :) o ja läängtar nu mer en någonsin kan ja lova.


all fall nog skrivet om d... nu ska ja avsluta detta inlägg för snart kommer mina upp me nicole som ja ska passa medans hon åker o lämnar kevin på dagis... skriver mer om dagen senare .. den har ju bara börjat o ja har itne en aning om hur den kommer se ut.. men vila kommer ja göra sen alla fall d e en sak som e säkert!


puss o kram



Av Camilla Henriksson Poblete - 22 februari 2009 09:30

måste bara ladda upp en låt som ja hörde på min kompis blogg tack elin nu går denna i ett kör här hemma så jäääkla braaaa!!!! så alla glada enjoyyy!!!!

Av Camilla Henriksson Poblete - 22 februari 2009 09:08

Hej hej ... idag e d söndag heeeela dagen.. o ja känner på mig att d kommer bli en låååång söndag me... jonte såg vädret ute o sa att ja ska ut sen o åka pulka me mina kompisar.. o cristo har åkt o jobbat o han jobbar dessvärre heeela dagen.. så kul för mig o sitta o glo här hemma ... får se till o hitta på nått som funkar för min kropp ahhaha typ ligga i soffan hela dan lr så asg!


funderar på o skaffa mig en ny blogg då ja e lite små besviken på fotofunktionen.. man kan bara ladda bilder under varann, kan inte skriva texter till bilderna lr nått o d e lite tråkigt.. har ju sett hur fina alla andras bloggar e me bilder o texter osv :) men om detta skulle hända så skriver ja ju d :)


o så lite uppdatering.

Fredag... va cristo ute me lite kompisar på en club som heter black horn då en utav hans bästa vänner kom o skulle uppträda me hans grupp. så d blev o kolla på lets dance men hängde inte me så värst mycket denna gång, gick o la mig skapligt men vakna av min kära mob då min underbara sambo skickar en massa fylle mess om hur mycket han älskar mig osv.. d tog ett tag o klura ut va han skrivit i mellan åt ahahah d va lääänge sen man sj skicka fylle mess t sin älskade ahhaha


o så Lördag da... va o fika me min lillasyster på stan blir ju inte att vi träffas ensamma så ofta längre o d saknar man ju att bara få va ifred me sin syster o prata om allt o inget som systrar pratar om d va myyyysiit :) jonte va hos en kompis i hageby o lekte... o andres åkte hem t oss o underhöll min kära bakfulla kille hahaha men men så blire när man dricker för mycket :P sen alla fall så kom min stora syster på besök me hennes lilla gullunge John .. medans jonte o john busa så laga ja blåberspaj me vaniljsås o ja kan lova att den blev suuuper duuuper gooood mmmm har faktiskt en bit kvar i kylen som ja ska trycka i mig när jonte stuckit ut me grabbarna hahaha :P

sen kom mina upp o fika då min stora syster va så nyfiken på o se nicole som hon inte hade sett än. sedan va d dags för jenny o dra sig hemmot för o lägga john.. o mina knalla ner t sig.. o ja slog på tv för Melodifestivalen börja... ja har aldrig någonsin brytt mig så mycket om mf tidigare men nu e ja som besatt asg går o väntar hela dagen på att kl ska bli 20.00 ahhaha haallllåååå lixom.. d måste ha me åldern o göra asg !!!!  men alla fall så va d bara en massa skräp denna gång inte en enda låt som ja gilla.. men nästa vecka hoppas vi på att d blir andra bullar då next 3 lr va dom hade döpt om sig till.. ska uppträda o dom e ju från norrköping får se hur deras låt låter :) lycka till t dom alla fall.


nej nu ska ja fixa jonte så han kan gå ut o leka i snön me grabbsen  vem vet kanske har ja jätte tråkigt sen o sätter mig o skriver lite ahah ha en trevlig söndag d ska ja försöka ha!!

Av Camilla Henriksson Poblete - 20 februari 2009 08:55

idag e d fredag o ja ska baka blåbärspaj som ja varit så sugen på! ska ner på stan o fixa me lite ärenden sedan ska ja hem o BAAAKAAA!!! :P

 sen blire väl bara o va hemma ... typ!


igår så va ja, mina o barnen en sväng på stan skulle fixa mina ärenden då men d gick inte som planerat! gick in på h&m o hitta en super söt dress t Antonie som ja bara inte kunde låta bli o köpa, o jonte hitta äntligen sin baby rosa piké tröja (inte en aning om hur d stavas) tydligen har vissa grabbar en sån i skolan o han ville me ha en ..så nu har han den hehehe :)

sedan alla fall gick han t leksaksaffären o köpte en turtles gubbe för hans egna pengar... o en till legoplatta för att bygga på! ja menar ungen har ju inget lego.. hjäääääälp säger ja.. man drunknar i lego när man går in i hans lekrum sinnessjukt! alla fall.. sedan träffa vi Marianne o Lottie som vi tog en fika me d va trevligt va länge sen man satt ner o prata me dom (gammla jobbarkompisar) jonte beställde 3 små ynkliga pannkakor för 50 kr rena rånet.. för den summan kan ja göra 20 pannkakor hemma hahaha men nu va ju ju på cafe så då får man väl svälja o se glad ut :)

sedan åkte vi hem o ja börja tvätta upp lite kläder .. o cristo åkte t jobbet.. trååååååååk blev d genast :(

alla fall vart senare bjuden på goda muffins utav mina så vi va där nere o dega .. o ja hjälpte henne me  Nicole så hon kunde diska lite :) sen kom simon så då satt vi tjejer i köket o bara snacka en massa skit d e alltid lika trevligt carolin va ju me där me hennes två tjejer.. men dom lekte me kevin o för en gång skull så fick vi faktiskt va rätt så ifred.. annars brukar barnen ha en tendens av att hänga runt oss heeela tiden haha .

sen gick ja alla fall upp me jonte o satte han i ett bad .. laga lite mat.. o tog d lungt, när jonte hade somnat o cristo hade kommit hem så skulle hade ja så ont att ja tänkte okej ingen kommer ringa nu så här sent så ja stänger av min mob o går o lägger mig kl va då ca 22 men två min efter min avstägning av tele så ringer cristos mob, o då e d min kära syster o henner kille som hade kommit t norrköping o ville komma förbi en sväng o hälsa på. så d blev ingen sömn för mig.. satt o prata lite me dom, dom kom me en pizza o en kebab ... andres hade beställt en calzone... o ja kan lova att d va tamej fan den plattaste calzonen ja sett i mitt liv ahahhaa alla börja skratta när vi såg den ahha såg ju helt knasit ut ahah .. den dög alla fall inte t honom så ja va snäll o bytte ut min kebabdel mot den snuskiga pizzan.. när ja väl börja käka så märkte ja ju att d va ju för fan knappt nått i inte konstigt att den va så platt o bränd va den me... o pizza salladen smaka me skiiit!  ingen blev nöjd me maten förutom cristo som älskade sin kebabrulle ahhahah ... sen alla fall så blev kl 00. o dom gick hem så ja o cristo slog på nya lost som hade släppts.. måste ju bara säga att den som gjort lost måste ju gå på nått kraftigt asså .. den e ju så sjuuukt skum men ändå kan man inte sluta kolla på den ahahha..


nej nu ska ja fixa mig för att sedan åka ner t stan , vill få d gjort skapligt så ja kan va hemma o ta d lungt sen.. bye bye

Av Camilla Henriksson Poblete - 17 februari 2009 18:17

hejsan svejsan! idag har dagen sprungit förbi känns d som !

morronen börja me fukost t mig o min ögonsten.. sen va ja lite barnvakt åt lilla nicole då mina va tvungen att åka o lämna kevin på dagis o sedan hämta ut sin medecin ... hon somna direkt hon kom upp i famnen på mig så hon fick låna Antonies säng :) hon va så söt när hon låg där... dom bara försvinner i sängarna då ser man verkligen hur små dom e :)


sen alla fall så börja ja laga mat.. d blev fiskarens pasta gryta oooh ja kan lova att d e sååå gott!!! sedan va d o stressa t bussen me jonte då han o ja skulle åka o träffa min syster o hennes son för o bada på ett familjebad som e jätte varmt vatten i! d va sköööööönt vill ja lova!!  sedan blev d bastu ännu skööönare!! efter d satte vi oss o fika me mamma som självklart kom dit för o fota henens gullungar t barnbarn :)


o nu e vi hos mamma för ja hade ingen lust o åka hem .. då cristo ändå jobbar ... o ja har rätt ont.. så då e d skönt att bara ta d lungt här hemma :) billy håller på o lagar kött o pomme me god sås till o d luktar just nu ljuuuuvligt längtar tills maten e klar :P


o så lite uppdatering utav gårdagen!

 va ju hos Mecide o Benjamin o hälsa på.. åt mat o prata om allt o inget! Benji som e så söt skulle komma upp t mig hela tiden o mysa i mitt knä så söööt han e ! men sen har ja ju en mage som e ivägen stackars liten eheheh men ja försökte ta han så mycket ja kunde då han så gärna ville va hos mig o han e ju så söt så d går ju lixom inte säga nej!  sedan skulle ja ställa mig o laga ananaspaj t mecide som ja lovat.. bara d att ja mitt pucko glömsk som ja e .. har köpt allt förutom själva huvudingridiensen ANANAS!! halllååååå d va ju ANANASPAJ ja skulle baka hhaahh så mecide fick ta sig en promenad t hc medans ja vänta me lilla benji o jonte... jonte satt dock i datan o kolla på sina japanska serier o ja o benji lästa ja vet inte hur många böcker hahaha (barnläsning blev d med andra ord  titta snabbt som bara den på två sidor sen byter vi bok o fort ska d gå ahhaha)

sedan kom kim o kellie o åt ananas paj me oss d va mysigt vi alla satt o umgicks t sammans trevligt trevligt :) sen när ja äntligen tar tag i mig sj o tänkte att vi skulle åka hem så nämner nån farmor o jonte säger självklart att han me vill träffa sin farmor så d va bara att ta bussen ut t navesta för o hälsa på dom ... o där fick vi goooodaste maten jontes farmor lagar nog den godaste maten ... har nog aldrig ätit nått hos henne som inte smakar underbart hehe alla fall satt o prata me henne lite sen kom markus me jontes två kusiner o åt mat me oss...  jonte fick även passa på o mysa lite med sin farbror tomas som hade köpt massor me nya spel som dom körde ihopp ... sen va d dags o åka hem..jonte slog på en film o sen somna  ja o cristo fassna i tv sen gick vi o la oss skapligt... skönt va d...


nej nu e maten klar o min plikt som gravid kallar :P hahahah puss o kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards